De dienaar blijft zijn hele leven zoeken naar geluk, en gedurende die periode vergeet hij dat zijn geluk ligt in het gehoorzamen van de Almachtige God, het leven onder Zijn zorg en het wegblijven van alles wat Hem boos maakt. In feite kan een moslim zichzelf verheffen. en boven kleine dingen uitstijgen wanneer hij terugkeert naar God, en een moslim zal zich niet kunnen onderwerpen aan God, Heer van de werelden, tenzij hij vroom is en Zijn toorn vreest. Het is goed voor een moslim om regelmatig smeekbeden tot God te richten. Lord of the Worlds, met het volgende:

Korte schriftelijke islamitische smeekbeden

O God, O Geduldig, schenk mij geduld over waar U mij mee hebt gekweld en mij op de proef hebt gesteld, O Meest Barmhartige van de Genadevolle. O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het verdwijnen van Uw genade en de plotselinge wraak van Uw wraak, en de transformatie van Uw welzijn en al Uw woede. Onze Heer, giet geduld over ons uit, maak onze voeten stevig en geef ons de overwinning over de ongelovige mensen.

O God, schenk mij voldoende, wettig en goed voedsel zonder ontberingen, en beantwoord mijn smeekbeden zonder antwoord, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen armoede en schulden. O God, O Voorziener van de bedelaars, O Barmhartig van de armen, O Bezitter van sterke kracht, O Beste der helpers, O Beschermer van de gelovigen, O Helper van degenen die om hulp roepen, U aanbidden wij en van U zoeken wij hulp

O God, ik zoek Uw vergeving voor elke zonde die ik heb begaan in het wit van de dag en het zwart van de nacht, in het openbaar, in privacy, in het geheim en in het openbaar, terwijl U naar mij kijkt. O God, schenk mij tevredenheid en gemoedsrust,

Oh God, genees hem met een geneesmiddel dat na hem nooit meer ziek zal zijn. Oh God, pak zijn hand. Oh God, bewaak hem met uw ogen die niet slapen, bescherm hem vanuit uw hoek die niet goed is, bescherm hem met uw glorie die niet afneemt, voed hem 's nachts en overdag, en heb medelijden met hem met uw macht over hem. U bent zijn vertrouwen en zijn hoop, O openbaarder van zorgen, O Verlichter van nood, O degene die antwoordt de gebeden van mensen in nood

Islamitische smeekbeden

Lees ook:

Schriftelijke religieuze smeekbeden

Schriftelijke islamitische smeekbeden

Wanneer een moslim de Heer van het universum in smeekbede aanspreekt, demonstreert hij daarmee zijn gebrek aan en behoefte aan Hem, de Almachtige, want Hij alleen heeft de controle over alle zaken. Ongeacht hoe sterk iemand is in dit wereldse leven, hij blijft zwak. ondanks de crises en tegenslagen waaraan hij tijdens zijn leven en reis kan worden blootgesteld.

Wanneer het leven iemand treft en hem verdrietig, pijnlijk en ongelukkig doet voelen, zal hij niemand anders vinden dan zijn Heer, dus haastte hij zich om zich tot Hem te wenden, tot Hem te smeken en met Hem te communiceren om zijn angst en ongerustheid weg te nemen en zijn angst te verlichten. zijn verdriet en pijn.

O God, de beste van de aanbeden en voor wie alles in het bestaan ​​ter aarde werpt, wij vragen U om geen hart voor ons te breken, maak de zaak niet moeilijk voor ons en bescherm voor ons onze dierbaren en degenen die ons het beste wensen. O God, vergeef degenen die ons hebben verlaten en ons een brandend gevoel in ons hart hebben nagelaten, en maak voor hen een tuin in hun graven vanuit de tuinen van het Paradijs.

O God, wij vragen U om gezondheid in het geloof, geloof in een goed karakter, succes gevolgd door succes, genade van U en welzijn. O God, vermeerder ons en verklein ons niet, eer ons en beroof ons niet, geef ons en beroof ons niet, beïnvloed ons en beïnvloed ons niet, en ons land, en wees tevreden met ons.

Oh God, U bent meer waard dan een dienaar, de meest genereuze van degenen die vragen, en de meest genereuze van degenen die geven. Oh God, red mij van de verrassingen van wraak, behoed mij voor het verdwijnen van zegeningen, en openbaar van verlos mij uw ellende, en doe met uw barmhartigheid een einde aan uw pijnlijke straf.

O God, U kunt een ziel niet verdragen die haar capaciteit te boven gaat, dus belast mij niet met de angst van het leven die ik niet kan verdragen, en distantieer mij van de tegenslagen en ongelukken van deze wereld zoals U het Oosten van het Westen hebt gescheiden.

Islamitische smeekbedenIslamitische smeekbeden

Zeer mooi geschreven religieuze smeekbeden

Dat

Bidden voor

Het verzacht het hart, leidt de ziel, maakt het veilig en gerustgesteld, brengt troost en rust en geeft de persoon ook een gevoel van eindeloze veiligheid.

Omdat hij beseft dat hij altijd bij God is en dat Hij in al zijn situaties en te allen tijde met Hem verheven is. Deze grote aanbidding is ook een van de middelen om zich te beschermen tegen de influisteringen van Satan, de grootste vijand van de mens Bovendien vergroot het de nabijheid van de dienaar en de gehechtheid van zijn hart aan zijn Almachtige Heer. Smeekbede maakt… De mens vertrouwt op Hem, glorie zij Hem.

Mijn Heer, wij beschouwen niets in deze wereld als blijvend, noch zie ik er een situatie in die juist is, dus laat mij daarin met kennis spreken en er met verdraagzaamheid in zwijgen. O God, bescherm ons tegen de afleiding van de zaak, de aanraking van kwaad en de pijn van de borst.

O God, tot wie stemmen in allerlei talen naar u zijn geroepen om u om behoeften te vragen, en hier ziet u mijn plaats en hoort u mijn woorden, ik vraag u, mijn Heer, om een ​​behoefte in mijn ziel die u het beste kent over.

O God, genees degenen die over ziekte klaagden, verzacht de pijn en het verdriet van degenen die huilden, en maak het gemakkelijk voor degenen die geleden hebben onder afstand en verlatenheid. O Heer, troost, maak het dan gemakkelijk, genees dan elke ziel wiens pijn niemand heeft. weet het, behalve jij.

O God, wij vragen U om vergeving vermengd met welzijn, en in het Paradijs zijn hoge paleizen, en Sundus en Istabraq zijn bedekt, en de oogsten zijn dichtbij ons, en om van onze dagen eeuwige vakanties te maken.

O God, wij zoeken toevlucht bij U tegen de rampen van het lot, de pijn van het hart en de nood van het leven, en wij zoeken toevlucht bij U tegen elke ziekte, pijn en nood, en tegen het slechte en het kwade van het leven. en we zoeken toevlucht bij U tegen elke droefheid die onze ogen bezet.

De mooiste islamitische smeekbede voor mezelf

Onze God, tot wie wenden we ons, en U bent de Bestaande, en tot wie gaan we, en U bent degene die bedoeld is, en Wie is Degene die geeft, en U bent Degene van vrijgevigheid en vrijgevigheid, en Wie is Degene aan wie we vragen, en U bent de Heer die wordt aanbeden, U bent Degene die zonden vergeeft, leed verlicht, behoeften vervult, op gebeden reageert, calamiteiten afweert, cijfers verhoogt, fouten verbergt en uitglijders uitwist, God van de aarde en de hemel.

O God, O Voorziener van degenen die vragen en O Voorziener van degenen die hulp zoeken, U aanbidden wij en U zoeken wij hulp, O God, schenk ons ​​een ruime, wettige en goede voorziening zonder ontberingen en beantwoord onze smeekbeden zonder antwoord… . O God, wij vragen U om de geheimen van uw vriendelijkheid en de openingen van uw succes, het rendement van uw welwillendheid en al uw bescherming. O God, bescherm ons in tijden van rijkdom tegen arrogantie, wanneer we in armoede leven tegen verveling, wanneer we in genoegdoening door achteloosheid, en wanneer dat nodig is door liefdesverdriet.

Schriftelijke islamitische smeekbedenSchriftelijke islamitische smeekbeden

Schriftelijke islamitische smeekbeden beantwoord

Smeekbede moet een voortdurende daad van aanbidding zijn die iemand altijd en te allen tijde verricht. Het moet met ontberingen en tegenspoed zijn, maar ook met vreugde en geluk. We moeten God allemaal danken voor zijn talloze zegeningen.

We moeten Hem prijzen voor de ellende, tegenspoed en ontberingen. Geduld en dankbaarheid zijn twee kanten van dezelfde medaille, en zij zijn het pad dat leidt naar het winnen van Gods voldoening, vergeving en paradijs, die Hij in de hemelen en de hemel heeft getoond. Wanhoop nooit aan Gods barmhartigheid, hoe ernstig de verdrukking ook is.

Hoeveel beproevingen zijn verdwenen en geëindigd met het woord ‘God zij geprezen’ en komen dichterbij en smeken Hem, dus dank en gedenk, verheerlijk en vraag om vergeving. Moge God de ellende van ons allemaal wegnemen en ons het meeste schenken. mooi van wat we wensen. Zijn zaak ligt tussen de Kaf en de non. Als wat gewenst is in dit wereldse leven niet wordt bereikt, weet dan dat God het hierna aan mij zal uitstellen.

Het Hiernamaals is groter, als ze het maar begrepen. Op de dag van de grote situatie zullen alle mensen dringend behoefte hebben aan verlossing en het winnen van het Paradijs. Misschien komen oprechte smeekbeden voort uit een hart vol nederigheid en zekerheid in de grootsheid van de Almachtige God. de reden zijn voor onze verlossing uit die situatie waar iedereen in gelijke mate doorheen gaat.

O Heer, we hebben in ons hart smeekbeden die we tot U brengen, en we weten niet of ze goed of slecht voor ons zijn, en U bent de Kenner van het ongeziene, dus als ze goed zijn, faciliteer ze dan voor ons en zorg voor voor ons, en als ze slecht zijn, wend ze dan van ons af, o Heer der Werelden.

O God, laat ons hart niet afwijken nadat U ons heeft geleid. O God, laat ons sterven terwijl U volledig tevreden over ons bent. Uw tevredenheid is ons doel, Uw Paradijs is ons verlangen, en de tussenkomst van Uw Profeet is ons verlangen Maak ons ​​niet te schande met de waarheid van Uw uitspraak: “En zeg: “Roep Mij aan, ik zal op u reageren.” Moge Gods zegeningen en vrede op onze meester Mohammed, zijn familie en al zijn metgezellen rusten.

Islamitische smeekbeden

Smeekbede is de hulp van een hulpeloos persoon die niet over de middelen beschikt van een machtige, door de Ene, de Almachtige, in wiens hand de teugels van alle zaken liggen. Het is een angstige roep om hulp van een Barmhartige, Genereus. , Verdraagzame Heer, die Zijn dienaren gebiedt om te smeken en hun een antwoord belooft. Hij houdt ervan om de smeekbeden van Zijn dienaar jegens Hem te horen terwijl hij met Hem praat en met Hem pleit, en God schaamt zich om de hand van Zijn dienaar af te wijzen. Teleurgesteld.

Er is geen oprechte smeekbede gericht aan het aangezicht van de Almachtige God dat Hij er niet op reageert, of het nu in deze wereld is, of het uitstelt in het hiernamaals, of het afweren van kwaad of schade van een persoon of een bepaalde aandoening die hem kan overkomen. voorwaarden voor de smeekbede dat de Profeet, de Uitverkorene, God hem moge zegenen en vrede schenken, heeft ons verteld, en hier zijn ze.

Schriftelijke islamitische smeekbeden

En geschreven:

O God, zorg ervoor dat ik de religie begrijp. O God, bescherm mij met de Islam terwijl ik sta, bescherm mij met de Islam terwijl ik zit, en bescherm mij met de Islam terwijl ik lig, en laat geen enkele vijand of jaloers over mij glunderen. O God, Ik vraag je tegen al het goede wiens schatten in jouw hand zijn, en ik zoek toevlucht bij jou tegen al het kwade wiens schatten in jouw hand zijn.

Prachtig geschreven islamitische smeekbeden

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen onvermogen, luiheid, gierigheid, seniliteit en de kwelling van het graf. O God, schenk mijn ziel vroomheid en zuiver haar. U bent de beste van degenen die haar zuiveren. U bent haar bewaker en beschermer.

Oh God, ik vraag U om een ​​puur leven, een gezond leven en een terugkeer die niet beschamend of schandalig is. Oh God, stel mij tevreden met wat U voor mij hebt voorzien, zegen mij ermee, en beloon mij met het goede voor iedereen mijn afwezigheid O God, inspireer mij met leiding en bescherm mij tegen het kwaad van mezelf.

O God, ik vraag U om welzijn in deze wereld en het hiernamaals. O God, schenk mij plezier met mijn gehoor en zicht, en maak ze tot mijn erfgenamen, en schenk mij de overwinning op degenen die mij onderdrukken, en neem wraak op hen. hem.

Oh God, geef me een gemakkelijke verantwoording. Oh God, ik vraag u om goede daden te doen en slechte daden achterwege te laten, en om mij te vergeven en genade met mij te hebben. Oh God, ik vraag u om uw liefde, de liefde van wie u ook liefheeft , en de liefde van elke actie die mij dichter bij jouw liefde brengt.

O God, help mij om U te gedenken, dank U en aanbid U goed. O God, schenk ons ​​de beste straf in alle zaken, en bescherm ons tegen de schaamte van deze wereld en de kwelling van het Hiernamaals.

Korte schriftelijke islamitische smeekbedenKorte schriftelijke islamitische smeekbeden

Korte schriftelijke islamitische smeekbeden

Islamitische smeekbeden Het smeken is een van de beste daden van aanbidding waar de Almachtige Heer van houdt. Daarin maakt de dienaar zijn Schepper het hof, vernedert en pleit hij, zodat hij hem geeft waar hij om vraagt ​​en hem schenkt wat hij verlangt, of het nu om zaken gaat. van deze wereld of het hiernamaals. Deze deugdzame aanbidding heeft een groot en hoog belang en status in onze ware islamitische religie.

Oh God, je houdt van crème amnestie, vergeef me.

Oh God, schenk mij uw liefde en liefde voor het voordeel dat u van mij houdt.

O God, wat u mij hebt gegeven waar ik van houd, maak het kracht voor mij in waar u van houdt.

Oh God, wat je van mij hebt verwijderd van waar ik van houd, maak het een vrije ruimte voor mij in waar je van houdt.

O God, vermeerder mijn rijkdom en mijn kinderen, en zegen mij met wat U mij hebt gegeven, o God.

hartvorm zet mijn hart op uw religie.

O God, ik vraag U om nuttige kennis en goed en aanvaardbaar voedsel.

Korte islamitische smeekbedenKorte islamitische smeekbeden

De mooiste beantwoordde islamitische smeekbeden

Door smeekbeden wordt de geest van een persoon gevoed en verheven, en hij vindt een remedie voor zichzelf van alle zorgen en verdriet die hem kwellen, en daardoor wordt zijn wezen versterkt en is hij beter in staat om alle moeilijkheden en beproevingen te overwinnen, net zoals wanhoop dat doet. hij kruipt niet in zijn hart en zwakte overweldigt hem op geen enkele manier, omdat hij weet dat God altijd aan zijn zijde en met hem is. Laat hem nooit in de steek, want de Almachtige is medelevend en barmhartig, en zijn barmhartigheid strekt zich uit tot alles in dit universum .

O God, ik zoek toevlucht bij U tegen onvermogen, luiheid, lafheid, seniliteit en gierigheid, en ik zoek toevlucht bij U tegen de kwelling van het graf en tegen de verleiding van leven en dood. O God, leid mij en leid mij. O God, ik vraag U om leiding en betaling.

O God, ik zoek toevlucht bij U tegen een hart dat niet nederig is, tegen een smeekbede die niet wordt gehoord, tegen een ziel die niet tevreden is, en tegen kennis die niet nuttig is.

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het verdwijnen van Uw genade, de verandering in Uw welzijn, de plotselingheid van Uw wraak en al Uw woede.

O God, geef ons het goede in deze wereld en het goede in het hiernamaals, en bescherm ons tegen de kwelling van het Vuur.

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen armoede, armoede en vernedering, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen onrechtvaardig zijn of onrecht aangedaan worden.

Mooie religieuze smeekbedenMooie religieuze smeekbeden

Voorwaarden en etiquette van smeekbeden

Bidden is voor de grootste daad van aanbidding die de nabijheid van de dienaar tot zijn Heer en Schepper, de Allerhoogste, vergroot. Deze grote daad van aanbidding is een kostbare schat die niet tegen elke prijs geprijsd kan worden, met vele voordelen die niet te tellen zijn. zijn een reeks voorwaarden die moeten worden nageleefd en nageleefd, zodat gebeden door de Almachtige God kunnen worden verhoord. De belangrijkste zijn de volgende:

  • Begin de smeekbede met lof en lof aan de Almachtige God en zegeningen voor de Profeet van Barmhartigheid, onze Meester Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenken.

  • Vermijd het haasten om te antwoorden, want de Heer der Werelden reageert op de smeekbede van de dienaar zolang hij geen haast heeft om deze te beantwoorden.

  • Aarzel niet om saj’ te verrichten als smeekbede.

  • Verlaag uw stem en verhef deze niet tijdens de smeekbede.

  • Geconfronteerd met de Qiblah en de handen opstekend.

  • Nederigheid en aanwezigheid van het hart tijdens de smeekbede.

  • Zekerheid en vertrouwen in het beantwoorden van gebeden.

  • Aandringen op smeekbeden en veel ervan.

  • Smeekbede in de mooiste namen van God.

  • Bedelen voor de rechtvaardige daden verricht door een moslim.

  • Vergroot het aantal daden van gehoorzaamheid van welke aard dan ook, of het nu gaat om vasten, het geven van aalmoezen of iets anders.

  • Verwantschap.