Singapore is een van de bekendste landen die krokodillenvlees op de eettafel serveren, en het is een van de landen waar het bekend om staat? Met het grote aantal moslims dat daar aanwezig was, leidde dit tot de vraag van veel moslims binnen en buiten de Arabische wereld? Wat is het oordeel over het eten van een krokodil in de islam, vooral omdat bekend is dat het een roofdier is en het volgens de islamitische wet verboden is om het te eten. Daarom zijn veel moslims verrast door de populariteit van het eten van krokodillenvlees in Singapore, en door het feit dat moslims daar dit voedsel eten.

Geleerden wilden graag reageren op de vragen van moslims van over de hele wereld over deze kwestie. Hun meningen verschilden echter, en er was geen sprake van één mening?! Omdat er geen direct bewijs is, noch in de Koran, noch in de Sunnah van de Edele Profeet, legt hij uit

De uitspraak over het eten van een krokodil in de islam.

Daarom waren de meningen over deze kwestie verdeeld in twee meningen:

  1. Eerste verklaring:


    Verbod, en niet de toelaatbaarheid van het eten van krokodillen in de islamitische religie.
  2. De tweede verklaring:


    Toelaatbaarheid zodat moslims krokodillen kunnen eten zonder schaamte of enige zonde.

De uitspraak over het eten van een krokodil volgens de vier stromingen


is niet geweest

De uitspraak over het eten van een krokodil volgens de vier stromingen

overeengekomen. Er was veeleer een verschil tussen de vier imams wat betreft deze kwestie. De meesten van hen verboden echter het eten van het vlees, terwijl anderen het toegestaan ​​achtten. Hieronder leggen we de mening van de vier stromingen volledig uit en waarop zij hun mening baseerden op de Heilige Koran en de Soennah van de Edele Profeet over deze kwestie. .

  • De mening van de meerderheid van de juristen:


    De eigenaren zijn verdwenen

    De denkscholen “Hanafi, Hanbali en Shafi’i”

    naar

    In de Islam is het verboden om krokodillen te eten.

    Benadrukt dat het volgens de islamitische wet niet is toegestaan ​​om het vlees ervan te eten. Zij baseerden hun mening op de hadith van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – waarin het verboden is om wilde leeuwen te eten en alles wat daarop is gebaseerd. een hoektand. Dus, hoe zit het ermee? De

    De krokodil is een woest dier met een hoektand

    Het is ervan afhankelijk om voedsel voor zichzelf te verschaffen door te jagen en andere dieren te plunderen.

Op gezag van Abu Tha'labah Al-Khushani, moge God tevreden met hem zijn:

“De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, verbood het eten van welk dier dan ook met een slagtand.”

Verteld door Muslim (1932).

Uitspraak over het eten van een krokodil

  • Mening van de Maliki-gedachteschool: De Maliki's stonden het eten van krokodillen toe in de islam.


    Ze zeiden dat het wettelijk toegestaan ​​is om krokodillenvlees te eten

    Omdat het een dier is dat bij water hoort

    En het werd zowel in de Heilige Koran als in de Sunnah van de Edele Profeet genoemd? Wat maakt het toegestaan ​​om alles te eten dat in contact komt met water, zoals vermeld in de uitspraak van de Almachtige:

(Het is u geoorloofd om de zee en haar voedsel te vangen, als voorziening voor u en voor het voertuig…). (Al-Maeda: 96).

Dit is een aanvulling op de authentieke Profetische hadith, waarvan de tekst als volgt luidt:

Wat de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei over de zee: “Het water is zuiver, het dode water is toegestaan.”

Overgeleverd door Al-Tirmidhi (69), Al-Nasa’i (332), Abu Dawud (83) en Ibn Majah (386). Het is authentiek verklaard door Al-Albani in Sahih Al-Tirmidhi.

Uitspraak over het eten van een krokodil, Ibn Uthaymeen


Sheikh Ibn Uthaymeen – moge God hem genadig zijn – zei dat het nobele vers, waarin de Heer – de Almachtige – zegt:

(Het is u geoorloofd om de zee en haar voedsel te vangen, als voorziening voor u en voor het voertuig.)

..), waarin staat dat elk dier dat in de zee leeft toegestaan ​​is, zowel levend als dood, zoals Ibn al-Abbas – moge God tevreden zijn met hen beiden – het nobele vers interpreteerde door te zeggen:

“Het spel van de zee: wat levend wordt gevangen, en het voedsel: wat dood wordt aangetroffen.”

Dit vers omvat elk dier dat alleen in water leeft, inclusief de krokodil, ook al sluiten sommige mensen het uit en verbieden het eten ervan omdat het een hoektand heeft.

De Sheikh – moge God hem genadig zijn – wilde graag reageren op degenen die het eten van de krokodil verbood omdat deze een hoektand heeft, door te zeggen: Hoewel de krokodil een hoektand heeft, is het niet een van de leeuwen, en wat verboden is op land in de zee is verboden omdat er een speciale regeling voor geldt, en het bewijs daarvoor? Het edele vers dat het eten van de zee toestaat, zowel levend als dood, ook al zijn dode dieren op het land bij wet verboden.

Zoals Ibn Baz zei: Als de regels over landdieren van toepassing zijn op de regels over zeedieren, dan is alles wat een hoektand heeft, verboden. Er zijn sommige vissen waarvan bekend is dat ze een hoektand hebben, en ze zijn woest en gebruiken deze hoektand om te jagen, maar het is toegestaan ​​om ze op te eten! Zoals: haai.Er zijn ook enkele zeedieren die worden gedood en opgegeten, en bij landdieren is dit verboden.

Overeenkomstig; De

Uitspraak over het eten van een krokodil, Ibn Uthaymeen

Het is het eens met de Maliki-uitspraak! Het sluit zeedieren niet uit,

In de islam is het toegestaan ​​om krokodillen te eten.

U kunt de volledige mening van Sheikh Ibn Uthaymeen leren door dit artikel te raadplegen.

Uitspraak over het eten van een krokodil Al-Fawzan


Hij was het daar niet mee eens

Uitspraak over het eten van een krokodil Al-Fawzan

Lid van de Council of Senior Scholars in Saoedi-Arabië met? De mening van Sheikh Ibn Uthaymeen of de volgelingen van de Maliki-denkschool. Zijn mening was het eerder eens met de meerderheid van de juristen die fatwa's uitvaardigden die het eten van krokodillenvlees verboden. Waar Sheikh Saleh bin Fawzan zei: Degenen die zeiden dat het toegestaan ​​is om krokodillenvlees te eten, gebaseerd op het nobele vers

(Het is toegestaan ​​om op zee te vissen.

..), en wat wordt hier bedoeld met het woord jagen? Alles wat in water leeft en er alleen maar in leeft.

Geldt dit niet voor krokodillen? Omdat het een amfibiedier is dat zowel in het water als op het land kan leven, leeft het vooral in de stad. Daarom zei Sheikh Fawzan:

Volgens de islamitische wet is het verboden om krokodillenvlees te eten, niet omdat het een dier met een slagtand is, maar omdat het een amfibie is.

Zoals voor alle zeedieren geldt, of ze nu een slagtand hebben of niet: Het is zonder uitzondering wettelijk toegestaan, zoals het edele vers uitlegt.

Uitspraak over het eten van een krokodil door de Council of Senior Scholars


De Council of Senior Scholars heeft de vraag over de uitspraak over het eten van een krokodil in de islam beoordeeld en uitgelegd dat? Geleerden verschillen van mening over de juridische uitspraak over deze kwestie, aangezien de meerderheid van de juristen, namelijk de Hanafi-, Hanbali- en Shafi'i-scholen, voor een verbod pleitten, terwijl de Malikis, samen met Sheikh Ibn Uthaymeen, het eten van krokodillenvlees toestond. Wat betreft degenen die de eerste mening hebben, zij haalden als bewijs de hadith van de Boodschapper van God aan – moge God hem zegenen en vrede schenken – waarin het verboden is wilde leeuwen en elk dier met een hoektand te eten.

Terwijl de second opinion het eten van de krokodil toestaat, omdat het een van de dieren is die in water leven, wat de Almachtige Heer in zijn geheel, levend of dood, in de Heilige Koran heeft toegestaan. De Commissie gaf echter, zoals gezegd, de voorkeur aan de eerste verklaring

De uitspraak over het eten van een krokodil, de Council of Senior Scholars,

Volgens de islamitische wet is het verboden krokodillen te eten

De geleerden in de Commissie hebben dit advies over twee zaken toegelicht:

  1. De mening dat de krokodil een zeedier is, klopt niet


    ?! Omdat het een amfibiedier is en geen waterdier, kan hij naast zijn leven in het water ook lange tijd op het land leven. Daarom is het edele vers dat stelt dat de algemeenheid van alles wat in de zee wordt aangetroffen, daarop niet van toepassing.
  2. Het is een roofdier met een hoektand, en het is voor veel mensen ook walgelijk.


    Daarom is de hadith van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – op hem van toepassing. Wie zei dat het eten van wilde dieren en elk dier met een hoektand verboden is, en dat er geen uitzonderingen op worden gemaakt? Vooral omdat bekend is dat de krokodil een roofdier is dat afhankelijk is van? Zijn wreedheid en de kracht van zijn tanden bij het aanvallen van de prooi die hij eet, of de prooi nu op zee of op het land is.

Uitspraak over het eten van amfibieën in de islam


Imam Al-Qurtubi – moge God hem genadig zijn – zei erover

Wat is het oordeel over het eten van amfibieën in de Islam?

Ibn al-Arabi – moge God hem genadig zijn – zei: De juiste uitspraak met betrekking tot dieren die zowel in de zee als in het water leven zijn “amfibische dieren”? Hij

Verbod en verbod.

Ibn al-Arabi legde in zijn verklaring uit dat dit soort dieren? Er zijn twee tegenstrijdige bewijsstukken: het ene stelt dat alles wat tot de zee behoort toegestaan ​​is, en het andere stelt dat iedereen met een hoektand op het land verboden is. Met het bewijs van een verbod wordt rekening gehouden?! Voor de zekerheid.

De uitspraak over het eten van amfibieën volgens de Maliki’s en Hanbalis


Al stelt de mening van Al-Qurtubi – moge God hem genadig zijn – dat het eten van amfibieën verboden is in de islam. Er was echter ook onenigheid over deze kwestie, aangezien sommigen, zoals Al-Qurtubi, het eten ervan verboden. Terwijl anderen het eten ervan hebben toegestaan, zoals de Malikis en Hanbalis, hebben ze een aantal voorwaarden gesteld om het zonder schaamte te kunnen eten, zoals we hieronder zullen uitleggen:

  • Maliki-gedachteschool:


    Ze zeiden: Als het dier samen in de zee en op het land leeft;

    Het is toegestaan ​​om het te eten.

    Behalve dat

    Het is vereist dat het wordt geslacht ‘in de zin van slachten’.

    Dat wil zeggen, het wordt behandeld als landdieren, niet als zeedieren, en ze hebben geen enkel landdier van deze uitspraak uitgesloten. Ze zeiden echter: het is puur als zeewild, zoals het meest eervolle van de schepping – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – ons verteld in de nobele hadith, zoals de volgelingen van deze denkrichting eraan toevoegden? Een amfibiedier, als het langer op het land leeft dan in de zee; In dit geval is het ook puur en mag je het eten.
  • Hanbali denkrichting:


    Waren de aanhangers van deze denkrichting het eens met de Maliki denkschool? in

    Het is toegestaan ​​om amfibieën te eten in de Islam, maar er is bepaald dat ze geslacht moeten worden.

    En behandeld te worden als wilde dieren. De Hanbalis hebben deze krokodil echter uitgesloten van hun uitspraak?! Omdat het een van de dieren is met een hoektand die er vanwege zijn kracht van afhankelijk is.

Uitspraak over het eten van schildpadden in de Islam


Hierover bestaat geen meningsverschil onder de geleerden

Uitspraak over het eten van schildpadden in de Islam

In strijd met de uitspraak over het eten van een krokodil. Vanwege de aanwezigheid van twee soorten schildpadden, de ene mariene en de andere land- of amfibische soorten; Hun mening was verdeeld in twee meningen, die als volgt zijn:

  1. Zeeschildpad: Het is toegestaan ​​om deze te eten volgens de islamitische wet.

    Omdat het een zeedier is dat de Schepper – Glorie zij Hem – in het algemeen heeft toegestaan ​​te eten?! Haar levenden en haar doden, in de uitspraak van de Almachtige:

    (Het is toegestaan ​​om op zee te vissen…).

    Dit is een aanvulling op de uitspraak van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken):

    “Het water is zuiver, het dode lichaam is toegestaan.”

    En er werd gezegd door het te eten? Het is beter om het af te slachten om conflicten te voorkomen.

  2. Landschildpad of amfibie: ook toegestaan ​​volgens de islamitische wet. Het is echter vereist dat het wordt geslacht.


    Zelfs als het niet werd afgeslacht, maar wel werd gedood of opgejaagd; Volgens de islamitische wet is het niet toegestaan ​​om het te eten en het wordt verboden. We ontdekken dat Ibn Qudamah – moge God hem genadig zijn – sprak over het eten van de wilde schildpad en zei:

    “Elk dier dat op het land leeft is niet toegestaan ​​zonder slachting, zoals watervogels en schildpadden..”,

    Deze uitspraak geldt ook voor de amfibieschildpad.

Is het toegestaan ​​om een ​​kikker te eten?


Hoewel kikkers amfibieën zijn. De uitspraak over het eten ervan in de islamitische wet is echter anders dan de uitspraak over het eten van amfibieën in de islam! Waar het antwoord op een vraag kwam

Is het toegestaan ​​om een ​​kikker te eten?

Eén van alle geleerden zonder enig meningsverschil tussen hen!

Als resultaat van een expliciete tekst in de Sunnah van de Edele Profeet is het verboden een kikker te doden.

Er werd overgeleverd dat:

“Een dokter vroeg de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, over een kikker die hij in de geneeskunde zou gebruiken, maar de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, verbood hem hem te doden.”

Overgeleverd door Abu Dawud (3871), en authentiek verklaard door Al-Albani in “Sahih Abi Dawud”

Al-Bayhaqi heeft op gezag van Sahl bin Saad Al-Saadi overgeleverd:

“De Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, verbood het doden van vijf: (de mier, de bij, de kikker, de klauwier en de hop).”

Dienovereenkomstig, de voorgeschreven tekst in de islamitische wet? Hij zegt: Alles wat de Boodschapper – moge God hem zegenen en vrede schenken – het doden verbood, is verboden om te doden! Omdat een van de manieren om het eten van dieren te verbieden is dat hij – moge God hem zegenen en vrede schenken – het doden ervan verbiedt of opdracht geeft om ze te doden, en daarom:

In de islam is het verboden kikkers te eten.

Ten slotte; Iedere moslim zou dat moeten weten als de Islam het eten van iets verbiedt? In dit geval verbiedt hij het ten behoeve van de Islam, omdat wat verboden is schadelijk voor hem is. En dit is wat de wetenschap door de jaren heen heeft bewezen, en het bewijs daarvoor? De uitspraak van de meest eervolle van de hele schepping, “onze meester Muhammad bin Abdullah” – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn –: “Er is geen kwaad of kwaad.” Daarom is de uitspraak over het eten van een krokodil in de Islam, of het nu toegestaan ​​of verboden is; Het is in de eerste plaats in het belang van de mensheid.