De smeekbede van God is voor mij voldoende, en Hij regelt zaken het beste, is een van de belangrijkste en beroemdste smeekbeden die we in veel levenssituaties tegenkomen. De smeekbede wordt beschouwd als een van de beste daden van aanbidding die een moslim volgt in zijn leven, vooral omdat er talloze smeekbeden zijn,

Sommigen van hen worden genoemd in het Boek van de Almachtige God.

De Heilige Koran

Eén van de meest prominente vormen van deze smeekbeden is de smeekbede “Allah is voor mij voldoende, en Hij is de beste bemiddelaar in de zaken.” Wat is de taalkundige betekenis ervan, wat zijn de voordelen ervan, en de vormen van smeekbeden die ermee verband houden.

“Allah is voor mij voldoende en de beste plaatsvervanger”.

Een smeekbede: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar in zaken tegen degenen die mij onrecht hebben aangedaan

O God, O Eeuwig Levende, O Eeuwig Levende, dwing mij met een kracht die past bij Uw grootheid, een kracht die past bij Uw glorie en macht, een kracht die past bij Uw barmhartigheid, een kracht waar de mensen van de hemel en de mensen op aarde zich over verbazen , en schenk mij de overwinning over degenen die mij onrecht hebben aangedaan met een overwinning waarna er geen overwinning meer is.

O God, toon mij in degenen die mij onrecht hebben aangedaan de wonderen van uw macht, O Heer der werelden, en verlaat hem niet tenzij hij met zekerheid weet dat hij een onschuldig en onderdrukt persoon onrecht heeft aangedaan, en God is voldoende voor mij en Hij is de beste behandelaar van zaken.

O God, O Bezitter van Majesteit en Eer, schenk ons ​​een aandeel in Uw barmhartigheid en verwijder het onrecht dat hen overkomt van Uw onrechtvaardige dienaren, want U bent onze vertegenwoordiger en U bent onze borg. Op U is ons vertrouwen en op U is de opbrengst.

O God, u die tegen uw dienaren zei: “Ik heb onrecht voor mezelf verboden en het onder u verboden gemaakt”, dus laat ons niet zonder verantwoordelijkheid over aan uw onrechtvaardige dienaren. O God, straf mij als hij mij opzettelijk onrecht heeft aangedaan, dus neem neem mijn rechten van hem terug, weeg mij als hij mij zonder kennis onrecht heeft aangedaan, vergeef hem dus en verlicht zijn zicht en inzicht.

Ik vraag u, o God, o Heer van de Grote Troon en o Schepper van het grote universum, om de gedachten van uw arme dienaar te forceren, om op zijn grieven te reageren, om onrecht en onderdrukking van hem weg te nemen, en om mijn hart en hart te openen. borst door de waarheid terug te geven aan de eigenaren.

De betekenis van de term: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken

Het vormt de betekenis van de smeekbede.”

Allah is voor mij voldoende en de beste plaatsvervanger'

Er is een groot verschil tussen veel mensen: sommigen zien het als een mandaat van God om de zaak over te nemen en de onderdrukker te straffen, en sommigen zien het als een oproep aan de onderdrukker van de onderdrukten.

Een smeekbede: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken

Echter, het woord “

God is mij voldoende

“Het komt in de Arabische taal van de bron ‘zijn toereikendheid’, wat ‘voldoende’ betekent, en dus betekent het dat de Almachtige God voldoende is voor al Zijn dienaren die op Hem vertrouwen, en aan wie de Almachtige al zijn zaken heeft toevertrouwd. .

Deze taalkundige term komt ook in de betekenis van degene die sponsort en is specifiek voor prijzen en prijzen, zoals voor het woord “

Ja

“In het Arabisch is het een vast werkwoord om lof te creëren.



tussenpersoon

“Het komt van het woord 'tawakkul', wat betekent dat de dienaar alle zaken van zijn leven toevertrouwt aan Degene die de zaak beheert, die de Almachtige God is, en we ontdekken hier dat vertrouwen een soort volledig vertrouwen is in de Almachtige God. , zodat de betekenis compleet is en wordt: 'God is voldoende voor mij en Hij is de beste aan wie ik in alle zaken mijn leven toevertrouw'.

Bovendien omvat deze smeekbede ook de betekenis van de Algenoegzame Beschermer en Instandhouder, Degene die het levensonderhoud en de belangen van Zijn dienaren garandeert, en aan wie alle zaken van Zijn dienaren zijn toevertrouwd.

Lees ook: Vrijdaggebed geschreven

Een smeekbede: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken

Eén van de heersende en verkeerd verspreide overtuigingen onder mensen is dat

Een schriftelijke smeekbede: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken.

Zijn verklaring beperkt zich alleen tot de onderdrukte persoon wanneer hij smeekbeden doet tegen degene die hem onrecht heeft aangedaan, en is dit juist? Het is te allen tijde toegestaan ​​om te zeggen: “God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken”, omdat het de volledige onderwerping van de dienaar aan zijn Heer, Zijn besluit en Zijn bestemming vertegenwoordigt, aangezien deze smeekbede de betekenis bevat van volledig vertrouwen, dat van alle dienaren moet uitgaan naar de Schepper – Glorie zij Hem, de Allerhoogste.

“Allah is voor mij voldoende en de beste plaatsvervanger”.

“God is genoeg, en ja, de agent”.

‘God is genoeg, en ja, de agent

“.

God is mij voldoende, op Hem vertrouw ik.

Hij is de Heer van de Grote Troon.

Een smeekbede: God is voldoende voor ons, en Hij is de beste behandelaar in de Sunnah

roos

Een smeekbede: God is voldoende voor ons, en Hij is de beste behandelaar in de Sunnah van de Profeet.

Zoals vermeld in de Koran, en de vermelding van smeekbeden in elk ervan geeft dit aan? Hoe belangrijk is deze smeekbede en de status ervan voor de Heer der Glorie – geopenbaard in Zijn verhoging –, maar moet men voorzichtig zijn?

Vanwege de aanwezigheid van enkele zwakke hadiths, ‘God is voldoende voor mij en Hij is de beste bemiddelaar over zaken’, die niet door de Boodschapper van God zijn bewezen – moge God hem zegenen en vrede schenken – en ondanks dat zijn ze wijd verspreid onder de mensen. Daarom zullen we hieronder de groep profetische hadiths uitleggen die in deze smeekbede genoemd werden, met een verduidelijking van hun authenticiteit en hun zwakte.

Moge God tevreden zijn met hen beiden, op gezag van Abdullah bin Abbas, zei hij

“God is voldoende voor ons, en Hij is de beste behandelaar van zaken: Abraham, vrede zij met hem, zei het toen hij in het Vuur werd geworpen, en Mohammed, vrede en zegeningen van God zij met hem, zei het toen zij zeiden :

(Inderdaad, de mensen hebben zich tegen jou verzameld, dus wees bang voor hen, en dit zal hun geloof vergroten, en zij zullen zeggen: “Allah is voldoende voor ons, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken.”)

Authentieke hadith.

De hadith van Abu Saeed Al-Khudri – moge God tevreden met hem zijn – die zei: De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei:

“Hoe kan ik gezegend worden als de eigenaar van de hoorn de hoorn heeft opgepakt en naar het oor heeft geluisterd? Wanneer hem wordt opgedragen te blazen, blaast hij, alsof dat een last is voor de metgezellen van de Profeet – moge God hem zegenen en hem vrede schenken…

Hij zei tegen hen: Zeg: (God is voldoende voor ons en Hij is de beste behandelaar van zaken. Op God stellen wij ons vertrouwen)…

Goede hadith.

De Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) zegt:

“Degene die ‘s morgens en ‘s avonds zegt: Allah is voldoende voor mij, er is geen god dan Hij, op Hem stel ik mijn vertrouwen, en Hij is zevenmaal de Heer van de Grote Troon.”

Moge de Almachtige God hem beschermen tegen de zaken van deze wereld en het hiernamaals die voor hem het belangrijkst zijn.”

ongeluk

Zwak, maar kan worden ingenomen.

Op gezag van Abu Hurairah – moge God tevreden met hem zijn – dat de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei:

“Als u in een belangrijke kwestie terechtkomt, zeg dan: God is voldoende voor ons, en Hij is de beste bemiddelaar over de zaken.”

.

Een zeer zwakke hadith.

Saif vertelde, op gezag van Awf bin Malik, dat hij hen vertelde:

“De Profeet – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – oordeelde tussen twee mannen… en degene die werd veroordeeld zei toen hij had besloten: (Allah is mij voldoende, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken)…

De Profeet, vrede zij met hem, zei:

(God is verantwoordelijk voor het onvermogen, maar je moet wijs zijn. Als een kwestie je overweldigt, zeg dan: “God is mij voldoende, en Hij is de beste bemiddelaar over de zaken.”)

Een zwakke hadith vanwege de onwetendheid van Saif bij het vertellen van de hadith.

De authenticiteit van de hadith: Als het vat vol is, is God mij voldoende en is Hij de beste beslisser over zaken

Eén van de profetische hadiths die we tegenkwamen en die onder de mensen circuleert, is de smeekbede: “Allah is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken.”

“O Boodschapper van God, wanneer zal de oorlog eindigen – en zij bevonden zich in staat van oorlog –?

Hij, vrede en zegeningen zij met hem, zei: Als het vat vol is, is God voldoende voor ons, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken.

Door onderzoek in betrouwbare islamitische bronnen en websites, zoals Islamweb, IslamWajab en anderen, vonden we?

niet

De authenticiteit van de hadith: Als het vat vol is, is God voldoende voor mij en is Hij de beste bemiddelaar over zaken?

Aangezien het een van de profetische hadiths is die aan de Boodschapper van God worden toegeschreven, waarmee geen rekening wordt gehouden? Omdat er geen authentieke hadith is met deze bewoording

En er is niets over hem bewezen – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – behalve? Zeggen: “God is voldoende voor ons, en Hij is de beste bemiddelaar van zaken” in de Slag bij Hamra al-Asad… naast de hierboven genoemde authentieke hadiths.

De deugd van de herinnering: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar voor de onderdrukten

hoewel ”

Allah is voor mij voldoende en de beste plaatsvervanger

“Een heel kleine smeekbede die wordt uitgesproken in tijden van nood en ontbering, maar velen van ons kennen de waarde van de alomvattende voordelen ervan niet, die als volgt zijn:

  • Het wordt beschouwd als een mandaat van de onderdrukte dienaar aan de Almachtige God om af te rekenen met degenen die hem onrecht hebben aangedaan, en wanneer het op de tong wordt uitgesproken, brengt het troost en geruststelling in de harten van de dienaren.

  • Wanneer een onderdrukte dienaar deze smeekbede met vertrouwen en zekerheid herhaalt, is hij waarlijk onderworpen aan onrecht door een van de onderdrukkers, en de Almachtige God zal hem niet verlaten tenzij hij zijn rechten van de onderdrukker heeft afgenomen en zijn onrecht heeft terugbetaald.

  • Het helpt de ziel te reinigen en oprecht te maken met volledige oprechtheid tegenover de Almachtige God. Bij het uitspreken van de smeekbede zegt de Almachtige God: “Bij Mijn Macht en Mijn Majesteit zal Ik je helpen, zelfs na een tijdje.”

  • Onze nobele boodschapper zei ook dat de smeekbede van de onderdrukte persoon geen sluier heeft tussen hem en God, zodat deze de Almachtige God boven de zeven hemelen bereikt.

Herdenkingsformule: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar in het geval van een onderdrukker

Velen van ons kennen Doaa.”

Allah is voor mij voldoende en de beste plaatsvervanger

“Maar we kennen de juiste formule niet om deze smeekbede uit te spreken, dus als je extreme pijn voelt en het onrecht dat je is overkomen, moet je de juiste formule voor deze smeekbede kennen, zodat je deze kunt smeken en God kunt machtigen om je te bevelen en het onrecht dat u is overkomen, en de formule luidt als volgt:

Een smeekbede: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zakenEen smeekbede: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken

God is mij voldoende.. God is mij voldoende.. God is mij voldoende.

O Bezitter van majesteit, glorie en macht.

O Bezitter van majesteit, glorie en macht.

O Bezitter van majesteit, glorie en macht.

O God, neem wraak op degenen die mij onrecht hebben aangedaan.

O God, ik vertrouw mijn zaken aan U toe, dus wreek mij op degenen die mij onrecht hebben aangedaan, O Heer der werelden.

Oh God, u bent mijn voogd en mijn borg, dus als mijn borst smal is en degenen die mij onrecht hebben aangedaan mij onderdrukken, open dan mijn borst voor mij, want u bent mijn voldoende en mijn borg.

O God, verlicht mijn angst en pijn, en verwijder het onrecht van mij en van elke onderdrukte persoon, o Heer der werelden, en genees degenen wier hart gebroken is, o God.

O God, neem wraak op degenen die mij onrecht hebben aangedaan. O God, neem wraak op degenen die mij onrecht hebben aangedaan.

God is mij voldoende en Hij is de beste behandelaar van zaken onder degenen die mij pijn doen. God is mij voldoende en Hij is de beste behandelaar van zaken onder degenen die mij pijn doen. God is mij voldoende en Hij is de beste behandelaar van zaken onder degenen die onrecht beogen en kwaad tegen mij.

O Eeuwig Levende, O Eeuwig Levende, door Uw genade zoek ik hulp. O God, wreek mij, O God, op iedereen die kwaad en onrecht tegen mij wil, want U ziet het en ik zie het niet. God is voldoende voor mij, en Hij is de beste beslechter van zaken over degenen die mij onrecht hebben aangedaan, en Hij kent de waarheid met zekerheid. O God, schenk mij de overwinning over degenen die mij onrecht hebben aangedaan, de overwinning van de Machtige en Machtige.

Voordelen: God is voldoende voor mij, en Hij regelt de zaken het beste voor de onderdrukten

De Rechtvaardige – Glorie zij Hem – verwijderde de eigenschap van onrechtvaardigheid uit Zijn goddelijke essentie, en waarschuwde al Zijn dienaren ervoor, in de authentieke heilige hadith.

“O Mijn dienaren, Ik heb het onrecht voor Mijzelf verboden en het onder jullie verboden gemaakt, dus onderdruk elkaar niet…”

Daarom maakte Hij – glorie zij Hem – de smeekbede van de onderdrukten tot een antwoord

Zoals vermeld in de authentieke Profetische hadith: “Vrees de roep van de onderdrukten, want er is geen sluier tussen hen en God,” en het gezegde: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken? Het beste wat de onderdrukten kunnen zeggen is dat de voordelen van God mij voldoende zijn en dat Hij de zaken voor de onderdrukten het beste kan regelen, wordt op dit moment duidelijk.

Dus keerden ze terug met Gods genade en milddadigheid, en geen kwaad raakte hen, en ze volgden Gods welbehagen. En God is van grote milddadigheid.

  1. Moge God hem beschermen tegen het kwaad van dit onrecht en de gevolgen ervan, zoals het gevoel verdrietig te zijn en niet in staat te zijn namens zichzelf te reageren.

  2. God zal hem zijn rechten teruggeven, zelfs na een tijdje, omdat de rechtvaardige uitstel geeft en niet verwaarloost.

  3. God vergeeft de onderdrukker nooit, zolang hij de onderdrukte persoon niet vergeeft.

  4. Op God vertrouwen door te zeggen: “God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken”, is een reden om de goede daden van de onderdrukte persoon te vergroten en zijn slechte daden uit te wissen.

  5. De rekening van de onderdrukker zal worden opgeschort totdat de onderdrukte persoon zijn volledige recht van hem ontvangt, zelfs als de onderdrukte persoon een ongelovige is, zoals vermeld in de hadith van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zeggende:

“God zal de dienaren verzamelen, en hij gebaarde met zijn hand voor de Levant, naakt, op blote voeten en met hun voorhuiden. Hij zei: Ik zei: Wat is er mis met hen? Hij zei: Ze hebben niets bij zich, en een heraut roept met een stem die hij zowel van ver als van dichtbij hoort: Ik ben de Koning, de Rechter.

Het is voor niemand van de mensen van het Paradijs gepast om het Paradijs binnen te gaan terwijl een van de mensen van de Hel hem zoekt wegens onrechtvaardigheid, en het is niet gepast voor iemand van de mensen van de Hel om de Hel binnen te gaan terwijl een van de mensen van het Paradijs op zoek is naar hem wegens onrecht, zelfs een klap. Hij zei: Ik zei: Hoe kunnen we alleen maar naakt en onbesneden komen? Hij zei: Met goede daden en slechte daden. ».

Gebed: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar van zaken, met foto's

Het is noodzakelijk om 1000 keer te zeggen: “Allah is mij voldoende, en Hij is de beste bemiddelaar van zaken” of publiceer

Gebed: God is voldoende voor mij, en Hij is de beste bemiddelaar van zaken, met foto's

Zodat God degene beantwoordt die dit gebed uitspreekt? Het zijn niets anders dan innovaties die niet in de Koran of de Sunnah worden genoemd, en het is niet toegestaan ​​om ze te volgen. Vooral omdat het oprecht en met volledige zekerheid in God opzeggen van de smeekbede voldoende is om van de voordelen ervan te kunnen genieten? Het bewijs hiervoor zijn de koranverzen en de nobele profetische hadiths.

God is voldoende voor ons, en Hij is de beste beslechter van zaken in de KoranGod is voldoende voor ons, en Hij is de beste beslechter van zaken in de Koran

De beste smeekbeden voor Laylat al-Qadr worden beantwoordDe beste smeekbeden voor Laylat al-Qadr worden beantwoord

God is mij voldoende, en Hij is de beste behandelaar van zaken.’ Er staat geschrevenGod is mij voldoende, en Hij is de beste behandelaar van zaken.’ Er staat geschreven

Lees ook: Een gebed om in het levensonderhoud te voorzien en schulden te verlichten


God is mij voldoende, en Hij is de beste bemiddelaar over zaken


  • “Allah is voor mij voldoende en de beste plaatsvervanger”.

  • “Ḍṣṭṭṭṭṭṭ ᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴀᴇᴀᴛᴇᴛ

  • “H♥UĄ̥̬̩SB♥ِ̨̥̬̩ God♥َ̨̥̬̩ en Ja♥َ̨̥̬̩ God♥ِ̨̥̬̩۩لیلی ♥َ̨̥̬̩ َاللُوَگ♥ِ̨̥̬̩ ۩لیل”.

  • “H̀́s̀́بِ̀́ỳ́ ا̀́ل̀́ل̀́هُ̀́ ۈَ̀́نِ̀́عْ̀́م̀́ آ̀́لْ̀́ۈَ̀́كِ̀́ي̀́لُ̀ ́”.

  • “Allah is mij voldoende, Hij is de beste onder de mensen.”

  • “God is genoeg, en ja, de agent”.

  • “Allah is voldoende voor ons, en Hij is de beste bemiddelaar van zaken.”

  • “H̲S̲ب̲ن̲ا̲ آ̲ل̲ل̲ہو̲ ۆَ̲نِ̲عْم̲ آ̲ل̲ۆ̲ك̲ي̲ل̲.”

  • “H̯͡s̯͡b̯͡n̯͡a̯͡ a̯͡l̯͡l̯͡ہu̯͡ ۆَ̯͡n̯͡عْ̯͡م̯͡ a̯͡l̯͡ۆ̯͡k̯͡y̯͡l̯͡.”

  • “H♥̨̥̬̩sbṭ♥̨̥̬̩ Allah heeft ons gezegend♥̨̥̬̩ en Hij heeft ♥̨̥̬̩ God♥̨̥̬̩il gezegend.”

  • “H̯͡s̯͡b̯͡n̯͡a̯͡ a̯͡l̯͡l̯͡ہu̯͡ ۆَ̯͡n̯͡عْ̯͡م̯͡ a̯͡l̯͡ۆ̯͡k̯͡y̯͡l̯͡.”

  • Allah is mijn succes,

    en de beste plaatsvervanger.

  • God is genoeg,

    En ja, de makelaar.

God is mij voldoende, en Hij is de beste behandelaar van zaken.’ Er staat geschrevenGod is mij voldoende, en Hij is de beste behandelaar van zaken.’ Er staat geschreven

God is mij voldoende, en Hij is de beste behandelaar van zaken.’ Er staat geschrevenGod is mij voldoende, en Hij is de beste behandelaar van zaken.’ Er staat geschreven